úterý 2. února 2016

Život v Anglii

Tak opět uzrál čas na pár řádků...nebo si jen prostě potřebuju postěžovat :D Uff, koncem února tady budu už 6 měsíců! Neskutečně to letí! První měsíce jsem si pořád opakovala, že nebudu myslet na budoucnost, co bude po aupair roce, že na to je čas až po Vanocích. A hle! Vánoce jsou už měsíc v čudu. Od začátku jsem z Anglie nadšená, ale tak nějak jsem očekávala, že mi spadnou růžové brýle a nebo až přijedu domů na Vánoce, tak se dostaví pocit "ano, tohle je domov a za nic na světě mě nikdo nedostane zpět do Anglie". Ale ne. Postupem času jsem objevila i stinné stránky. A že jich je! Bohužel, nikde není tráva zelenější. Každé má své pro a proti. A záleží jen na člověku, co je pro něj důležité a co upřednostňuje.

The time for writing came again...or I just need to complain about stuff :D Uff, by the end of February it will be 6 months since I came to England. Time is passing so quickly! 



Kdybych si příště, až pojedu z ČR, mohla do kufru zabalit rodinu české pivo a kamarády, byla bych nejšťastnější na světě!

 Nicméně jsem se rozhodla to v Anglii zkusit, postavit se na vlastní nohy. Což vlastně prozatím nic neznamená, jak jsem zjistila, nebude to lehké a bude to chtít hodně dřiny a peněz! Což je momentálně moje největší starost a překážka! Jako au pair sice nemám žádné výdaje na jídlo a na bydlení, ale pokud pomyslím na budoucnost, tak se o mě pokouší mdloby. Pro informaci, pronájem dvoupokojového bytu u nás ve městě (ano,cenově je spíše v té vyšší kategorii) stojí 1 200 liber měsíčně, což je v přepočtu cca 45 000 Kč. A pokud si někdo mysli, že zde doktoři vydělávají obrovské peníze, tak bohužel, není tomu tak. Plat se pohybuje různě, ale v průměru zde doktor po škole dostane cca 78 000 Kč, odečtěme bydlení, jídlo (které je asi nejlevnější položka, vychází na dvojnásobek našeho, přičemž kvalita je mnohonásobně vyšší, ovoce chutná jako ovoce, dámy a pánové!), ošacení, služby (což je taky pálka, pán se přišel PODÍVAT na rozbitou troubu a chtěl 70 liber, cca 2 600 Kč :D, asi si otevřu firmu "chodíme se dívat na rozbité věci"! :D ). Zprávy ala doktor v Anglii si žije na vysoké noze se stávají skutečností až po pár letech. A pak jsou to opravu závratné cifry. Ono se ale může všechno změnit. Mladí doktoři tu teď taky stávkují, protože se vláda rozhodla jim sice zvýšit plat o 11%, ale chce soboty platit jako normalní den, což ve výsledku stejně znamená, že budou mít platy nižší. Mladý doktor tu slouží pomalu každý druhý víkend, ale na oplátku se tu o ně opravdu skvěle starají, každý má svého supervisora a míra zodpovědnosti je poněkud nižší. Navíc se řeší privatizace NHS a pokud si k tomu všemu Britové odhlasují výstup z EU, tak asi pěkně pofrčím zpět do ČR :D

Na základě toho, že nemám absolutně šanci si našetřit z aupair platu na poplatky s hledáním práce v nemocnici spojené, jako jazykový test 6tis, registrace v lékařské komoře 10tis, natož pak na byt, jídlo, atd., jsem se rozhodla najít si další part time práci. Taky žádná brnkačka, člověk si musí zařídit NIN (national insurance number), pro které jsem si musela se štosem papírů (pas, dopis od rodiny, smlouva s rodinou, utility bill atd) až do Birminghamu. Dále musí mít UK bankovní účet, kde je taky potřeba složitě dokazovat, že jste tu legálně. Aby toho nebylo málo, hledám už 3. týden a i na prodavačku tady vyžadují pomalu dva roky zkušeností!! Wtf?! Každý druhý den podléhám frustraci a každý první den se vznáším na obláčku jménem "hope".


Co se týče způsobu, jak zažádat o práci v nemocnici, je to snad nejsložitější věc, co jsem kdy potkala. Buďme vděční za to, jak se to provádí u nás. Nikde mi pořádně nedali ucelené informace. Psala jsem dokonce do agentury, která se zabývá umisťováním českých lékařů do nemocnic v Británii, ale jelikož nemocnice platí agentuře jen za atestované doktory, tak s neatestovanými nikdo nemá zkušenost. Budu hledat a obepisovat dál a další článek snad na sebe nenechá dlouho čekat :)

Mějte se krásně a nenechte se odradit prvním, ani pátým nezdarem!
Frustrovaná, ale nevzdávající se L.

Žádné komentáře:

Okomentovat