čtvrtek 12. listopadu 2015

Birmingham

Birmingham je druhé největší město Anglie a navíc ho máme "co by kamenem dohodil", půl hodinky cesta vlakem. Než mi rodinka odjela na pár dní na dovolenou, dostala jsem rady, kam se určitě v Birminghamu podívat - knihovna a Bull Ring, obchodní centrum. Ano, tady se totiž říká "enjoy yourself", ne "chovej se slušně a neutrácej", mami a tati!


Rozhovor s děvčaty ve vlaku:
Já: "Holky tak co chcete vidět?"
Ony: "Nevííííme."
Já: "Hledaly jste si něco o Birminghamu?"
Ony: "Néééé"
Já: "Tak co tam budem dělat?"
Ony: "Nevíííme."


S tímhle obrázkem v hlavě jsem si řekla "fajn, budu jim dělat maminu a povedu je". Jo jenže to bych nebyla já, kdybychom se při cestě do knihovny neztratily, že?! :D Tak jsme stály u kruhového objezdu a asi 30 min rozjímaly kudy by to tak mohlo být. Iida zprovoznila GPS a ukázala směr. Při pohledu tím směrem jsem zajásala " No jo, vždyť ta knihovna je támhle, celou dobu byla vidět!!" Že já nedržela pusu, takto jsem akorát schytala pohled ala "Ty jako víš jak vypadá, je vidět a my tady 30 min stojíme a mrznem jo?!" Pardon, no!

Library of Birmingham je naprostá nadhera! Jak z venku, tak zevnitř! Je to největší knihovna v Evropě. Dvě krychle na sobě, dvě nádherné zahrady s vyhlídkou, jezdící schody a v nejvyšším patře mini knihovnička zasvěcená Shakespearovi, nicméně jedna z největších sbírek jeho knih,








Jako obrovské lákadlo pro turisty má sloužit "kráter v zemi" před knihovnou, v noci nádherně osvětlený". Asi life Noc v knihovně, místo Noci v muzeu :D


Další povinnou zastávkou bylo nákupní centrum Bull Ring. Hlavně proto, že část, kde sídlí Selfridges, navrhl a postavil český architekt pan Kaplický se svojí firmou, kterou založil po emigraci do Británie. Hned po otevření vyhrálo několik designérských cen a bylo zařazeno mezi 21 největších architektonických skvostů Británie, což si v anketě odhlasovali samotní Britové. No a my tu jeho chobotnici zelenou nechtěli :D Chudák si řekl, konzervativní Češi mě neberou, půjdu to zkusit u ještě konzervativnějších Britů :D A uspěl! Očividně!



Mě to tedy silně připomíná nějaké kyklopoidní smějící se monstrum. Souhlasí někdo? :D

Žádné komentáře:

Okomentovat