pondělí 2. listopadu 2015

Halloween po Anglicku


 S blížícím se koncem října se obchody začaly plnit dýněmi, pavouky, pavučinami, lebkami a vůbec vším, co má být tak trochu "scary". Už čtrnáct dní dopředu se mě všichni začali ptát:" co budeš dělat na Halloweena? Za co pudeš?" Marjá, jak to mám asi vědět, já nevím co bude zítra, natož takhle dopředu, ale bylo mi jasné, že maska ala mimozemšťan převlečený za člověka nebo něco v tom smyslu mi asi neprojde :D Už týden před tímto dnem se po ulicích začali pohybovat lidé v maskách. No, hm, teda doufám, že byli v maskách, u některých lidí totiž občas nejde poznat, jestli je to jejich normální "look" nebo maska. Padaly hesla jako "děvčata se tenhle den můžou oblíknout jako "slut" a nikdo je nemůže soudit".



Každopádně tomuhle šílenství jsem nakonec propadla i já. Rodinka odjela na 3 dny pryč a já trochu klidu využila k cestování (o tom ale jindy) a k pečení. No, pekla jsem jako blázen hlavně proto, abych nemusela vypnout rádio a zjistit, že ten barák je tak šíleně tichý a za každým rohem může vyskočit bubák. Prostě jsem se snažila řádně unavit a zaměstnat mysl, abych se pak celou noc nemusela schovávat pod peřinou, každých 5 minut kontrolovat, jestli někdo není pod postelí, a naslouchat vrzajícím podlahám. Což je vcelku těžké, když jsou všechny podlahy v baráku dřevěné a vržou samy od sebe :D




 V sobotu ráno jsme se s holkama rozhodly vyrazit na na nedalekou Pumpkin farmu, kde měly být připraveny atrakce pro děti a vyřezávání dýní. Nicméně farmička to byla opravdu malá, takže tam moc lidí nebylo. Každopádně děti byly v kostýmech a byl tam strašidelný hrad. Po pravdě, já se bála taky, byly tam všude obrovští hnusní pavouci a mě při představě, že bych tohle mohla potkat byť jen v miniaturní verzi, bylo dost blbě :D







 Byla jsem pozvána na Halloweenskou španělskou párty, tak jsme se rozhodly to s holkama využít. Když už, tak už. Odpoledne jsme po městě sháněly poslední rekvizity. A lidi byli jako šílení! Narazili jsme na jeden obchod s kostýmy a ten byl narvaný k prasknutí, řada 10 m. Před padesát druhů kostýmů, barevné čočky, upíří zuby, barevné spreje, masky, paruky, make up, falešná krev, falešná kůže a různé další šílenosti. Večer jsme otvíraly kolemjdoucím koledníkům a nabízely sladkosti. Nicméně asi byli ale dost vyděšení, když jim dveře otevírali 4 upíři a pirát :D





 Letošním Halloween byl hodně ovlivněn mexickým Dia de Los Muertos neboli Dnem mrtvých. Halloween sám o sobě má být svátek strašidelný, kdežto Mexičani berou smrt jako něco přirozeného, jen další kapitolku "života" a smrt svým způsobem oslavují. Tenhle motiv se tak nějak rozvinul do uměleckého stylu líčení zastoupeného lebkami v kombinaci s barevnými květinami, oblečením a šperky. Je to vcelku nenáročný způsob jak si vytvořit kostým. Člověk koupí barvy na obličej a je to!
Jen bych se o tom musela dozvědět dříve, než jsem si koupila upíří zuby, které mi vůbec nedržely a ještě jsem s nima šišlala tak, že mi nikdo nerozuměl a objednat pivo byl nadlidský výkon :D












Žádné komentáře:

Okomentovat