pátek 4. září 2015

Surprise!Surprise!

Je pár věcí, které mě tady na Anglii/angličanech nepřestanou udivovat (well, třeba po delší době než necelý týden, který tady jsem, se tak stane).

1.       V první řadě rozhodně jejich zdvořilost, to jak se každý na každého usmívá, soused se se sousedem zastaví a vždy prohodí pár slov (ne, nebydlíme na vesnici). Pokud tady člověk nepoděkuje za každou věc minimálně třikrát, tak se cítí divně. V obchodě se o mě paní jen otřela tak, že jsem to sotva cítila, a omlouvala se mi, jak kdyby mi na nohu šlápla jehlovým podpatkem. I v mojí rodině mi naprosto za všechno děkují, za každý podaný hrnek, za každé uvařené jídlo, prostě za všechno, ačkoliv je to vlastně moje práce a oni mi za to platí. Vrcholem však bylo, když jsem měla v obchodě platit 41 liber a 70 pencí a chtěla jsem to platit třemi dvacetilibrovými bankovkami, protože jsem neměla drobné, a oni mi tu jednu libru a pence odpustili!! Skoro 70 Kč!! Tak to by se u nás nestalo ani nááhodou! Byla jsem tak v šoku, že jsem ani nepoděkovala! Yees, good job, takhle tady asi moc nezapadnu :D  Všechna ta zdvořilost a občas afektovanost, jak je všechno lovely a fabulous, občas působí falešně, ale já jim to s tím jejich výrazem a přízvukem prostě věřím!

2.       Všichni se tu s každým hned a strašně rádi seznamují. Takže si občas připadám jak Vánoční stromeček na poušti, jak se ke mně všichni známí mé rodiny hned vrhají se svým „Nice to meet you“.

3.       To, že ten jejich přízvuk je tak skvělý a hezky se poslouchá, a když se o to pokusím já, tak v mojí hlavě to zní stejně, ale jakmile to vyslovím, tak to zní hrozně :D

4.       Jídelníček.  Respektive kombinace jídel, první den po mě chtěli žebra s rýží. Další den jsme měli lososa s čínskými nudlemi. Lososa taky dělají s taveným sýrem a to vše zabaleno do tortilly. Tak jsem se vrhla na jejich vlnu a jednou uvařila rýži se sýrovou omáčkou a nemohli si to vynachválit :D


5.       Jejich otužilost!! Je tady venku rozhodně dost pod 20 stupňů a oni si klidně vylezou ven v krátkém rukávě a žabkách!! Ano, žabkách! (Davide, tady bys krásně zapadl :D) Nehledě na to, že v našem baráku, kde okna těsní asi tak stejně jako kdyby tam žádná nebyla, je teď 18 stupňů, co budu dělat v zimě netuším, asi si rozdělám oheň v tom krbu který je tu akorát na okrasu :D 

Žádné komentáře:

Okomentovat