čtvrtek 24. září 2015

Zadarmo, no neber to!

Jelikož jsme děvčata aktivní a hlavně Češky (Španělku jsme stáhly s sebou), rozhodly jsme se využít možnosti navštěvovat tzv. Free classes angličtiny. Zadarmo, no neber to! Po telefonu mi bylo sděleno, že místa ještě jsou, tak jsme se druhý den vydaly do Learning centra. Bylo to až na samotném okraji Leamingtonu, kde i lišky dávají dobrou noc, a samotná budova vypadala jak skladiště. Nikdo o nás nevěděl, tvářili se dost prapodivně a z mé odpovědi na otázku s kým jsem mluvila po telefonu nebyli chytřejší, "I don´t know, with some man." Načeš si to k nám přitančila paní v podivně plandavé sukni mluvíc stylem "are you an idiot?" nám vysvětlila, že kurzy jsou plné, ale že nám může nabídnout kurz matematiky. Asi až po třetím zopakování mi došlo, že tu matiku opravdu myslí vážně, ne nepřeložila jsem si to blbě, prý že nám to pomůže, když uslyšíme lidi mluvit anglicky a budem muset mluvit anglicky. Nu což, poprosily jsme o trochu času na rozmyšlenou, ale už předem mi bylo jasné, že jdem do toho. Zadarmo, no neber to!

český puding!

Mno,další na řadě byl test z matiky, aby prý věděla jaký jsme level. Na začátku byly fakt primitivní příklady, jako poznat které kalhoty jsou delší nebo zakroužkovat 20 penci, ty poslední příklady už byly malinko těžší, ale to jen proto, že člověk neměl u sebe kalkulačku. Paní se dušovala, že v jejích hodinách budeme muset přemýšlet anglicky, no nevím, já si vesele počítala pořád v češtině a ne že by mi to dělalo problém :D Po odevzdání testu se paní koukla jen do jednoho a přišla s tím, že tedy určitě budeme v pořádku, že se do kurzu přihlásit můžeme, ale že nám to ani nebude opravovat, protože bychom to měly skoro všechno špatně, jelikož jsme napsali libru za číslo a že tady se to píše před číslo. Wtf?! Tak jsem paní vysvětlila, že nechápu kam koukala, ale že já to rozhodně napsala správně. Běžela se kouknout, zjistila, že mám pravdu a poznamenala, že to stejně nebude opravovat, protože nemá čas. No výborně :D

První hodina měla být ještě týž den, ale já nemohla, protože mi děcka měly přijít ze školy výjimečně dříve. Osudová chyba! Nicméně Barča šla a odteď budu tlumočit její zážitek.


Úvodní otázka: "Tak třído! Kdepak se všude můžeme setkat s čísly?" Toto cvičení zabralo 15 minut. Nejdříve to ústně rozebírali, při čemž se všichni ostatní aktivně hlásili div nepřekřikovali. Složení matematické třídy čítalo od nejmladších členů přibližně 20 a něco, přes padesátníky až po šedesátníky. Ve druhé části si každý ty odpovědi psal na papír a pak je nahlas přečetl. Dále bylo rozebíráno a vysvětlováno téma šikany, co je to šikana, kde se s ní lez setkat a pak se volně přešlo k požárním směrnicím. Jak se zachovat, když vypukne požár a kde jsou únikové východy, samozřejmě s názornou ukázkou. Načež následovala 15 minutová pauza pro úplné vyčerpání publika :D
Po přestávce paní učitelka žáky povzbudila větou: "Tak si dáme aktivitku!" Vyklidila židle a n stůl poskládala papírky. Na jedněch byly značky jako sluníčko, žehlička a různé další značky. Na dalších papírcích byly vysvětlivky a úkolem bylo je přiřadit k sobě dle příkladu sluníčko...je krásný den,slunečno. Bára na to nevěřícně koukala opodál, ale paní učitelka se nedala a prohlásila: " Tak žáci, udělejte Báře místo, ať se může přidat." Vrhla se tedy na přiřazování kartiček k sobě, ale paní vedle ní se to zřejmě nelíbilo a všechno to seřazovala znova do úhlednějších kupiček. V průběhu hodiny každý žák dostal 3 barevné kelímky, červený, oranžový a zelený, s instrukcemi. "Pokud budete šťastní, dejte na stůl zelený kelímek, pokud si nebudete vědět rady, dejte na stůl oranžový kelímek a pokud budete úplně v koncích, dejte červený."

Passion and pain, tak tam bych rozhodně šla :D

Nakonec žáci dostali test. Příklady otázek:" Které z těchto 3 druhů kalhot jsou fialové." Obrázek ulice, na jedné straně domy se sudými čísly a na druhé straně s lichými. Pošťák drží dopis adresovaný číslu 17. Na které pak straně se dům nachází? V půlce bylo napsáno, pokud se dostanete až sem, zavolejte svého učitele. Bára dostala kalkulačku, protože další příklad ala sečtěte tyto čísla a určete, zda je výsledek sudý nebo lichý, 7+11, by bez ní sotva vypočítala. Jelikož se Bára dopracovala ke zdárnému konci jako první a v obrovském předstihu, dostala ještě dvě osmisměrky, aby se nenudila. Další dostala za domácí úkol.

Perlička nakonec, všichni ostatní účastníci byli Britové. Ne, nebylo to zvláštní škola, ani žádná tomu podobná. Teď si říkám, jestli tam to další úterý náhodou nejít se přesvědčit na vlastní oči :D

Moje kuchařinky :)

Žádné komentáře:

Okomentovat